• پست الکترونیک

    info@qeshmsafiran.ir
  • شماره تماس

    09119001550
نوامبر 23, 2018

مدرسه هوشمند

خلاقیت و نوآوری و مشارکت فعال و سازنده در مدرسه پرورش می‌یابد و جهت نیل به این اهداف، مدرسه نیز هوشمندانه باید از امکانات و تجهیزات جدید و به روز بهره‌مند شود و روش‌های سنتی را با امکانات و روش‌های جدید تلفیق نماید.
 
بهر‌گیری از امکانات و تجهیزات و فن‌آوری اطلاعات و برنامه‌های درسی جدید و روش‌های نوین می‌تواند تغییرات اساسی را در فرایند یاددهی و یادگیری خلق نماید و فرایند یاددهی و یادگیری را تسهیل، جذاب و اثرگذارتر نماید.
 
در این رویکرد نقش علم به‌عنوان راهنما و مشاور و تسهیل‌گر و نقش دانش‌آموز به‌عنوان عضوی فعال، خلاق، نقاد و مشارکت‌جو می‌باشد و نظام ارزشیابی نیز فرایند محور است نه نتیجه محور.

 

*مدارس هوشمند دارای ۸ اصل یا تئوری اساسی یادگیری می‌باشند:

 
    • ۱) مدرسه به‌عنوان سازمان یادگیری
    •  
    • ۲) ارزشیابی یادگیری محور
    •  
    • ۳) تأکید بر درک و شناخت اهداف
    •  
    • ۴) تاکید بر هوش اکتسابی 
    •  
    • ۵) تأکید بر تدریس مهارت و انتقال
    •  
    • ۶) یادگیری محصول تفکرات 
    •  
    • ۷) شمول همگانی
    •  
    • ۸) دانش زایشی
    •  

 

*هدف ایجاد اینگونه مدارس می‌تواند:

 
  • ۱) رشد همه‌جانبه دانش‌آموز (ذهنی- جسمی- عاطفی و روانی)
  •  
  • ۲) ارتقا توانایی‌ها و قابلیت‌های فردی
  •  
  • ۳) تربیت نیروی انسانی متفکر و آشنا به فن‌آوری
  •  
  • ۴) افزایش ارتقا و مشارکت
  •  

example-image